باغ گیاه شناسی آپتکارسکی مسکو

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مسکو پایتخت کشور روسیه هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر جهان می‌باشد. روسیه جزو کشورهای مورد علاقه گردشگران به حساب می‌آید که در حال حاضر گردشگران ایرانی نسبت به چند دهه اخیر بیش‌تر این مقصد را برای رفت و آمد انتخاب می‌کنند. مسکو جاذبه‌های دیدنی متعددی را در خود جای داده است به طوری که برای یک جهان‌گرد در مسکو گزینه‌های بسیاری برای تفریح و بازدید موجود می‌باشد. از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به میدان سرخ و کرملین این شهر اشاره کرد. گشت و گذار نیز در خیابان‌ها یکی از جذابیت‌های این شهر به حساب می‌آید. یکی از دیدنی‌های مسکو باغ‌های گیاه‌شناسی روسیه یعنی باغ گیاه شناسی آپتکارسکی مسکو است که مطلبی را در این رابطه برای شما آماده کرده‌ایم.
اگر مسافر مسکو هستید یا قصد سفر به این شهر را دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

سال ساخت آپتکارسکی

باغ گیاه‌شناسی آپتکارسکی «Aptekarsky Ogorod» داخل دانشگاه
«Moscow State University» جای گرفته است و بخشی از این دانشگاه محسوب می‌شود. این باغ در سال 1706 میلادی توسط پتر یکم «Peter the Great» تزار روسیه، احداث شد. جالب است بدانید اولین درخت‌های این باغ توسط خود تزار کاشته شده است. او یک کاج نوئل، نراد و سیاه کاج کاشته بود که همچنان در این باغ زیبا وجود دارند. در ابتدا قرار بود فقط گیاهان دارویی داخل این محیط پرورش داده شوند اما برنامه طبق روال پیش نرفت و بعدها به یک باغ گیاه‌شناسی تبدیل گشت.

آشنایی با باغ گیاه شناسی آپتکارسکی مسکو

با قدم گذاشتن داخل این مجموعه دیدنی می‌توانید طراحی از قرن 18 را به وضوح نظاره‌گر باشید. باغ گیاه‌شناسی مسکو مکانی پر از آرامش و سکوت است که در قلب شهر شلوغ مسکو واقع شده است. نکته‌ای که باعث حیرت شما می‌شود این است که تقریبا تمام درختان این باغ 250-300 ساله هستند. در فصل بهار و تابستان نیز، مردم مسکو برای تماشای گل‌های عجیب و زیبای این باغ به سمت این مکان راهی می‌شوند. بازدید از این باغ حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد چرا که گل‌های اینجا واقعا شگفت‌انگیز هستند، حتی لاله‌هایی با رنگ‌های اعجاب‌انگیز، گل‌های نرگس با رنگ‌های دل‌نواز، یاس‌های مجلل بنفش، بابونه و گل‌های ادریسی زیبا از نمونه گل‌های این باغ به شمار می‌روند.

وقتی در حال قدم زدن در میان گل و گیاه‌های این باغ هستید انگار آرامشی از جنس آدمی شما را به آرامش دعوت می‌کند. در سال‌های اخیر نیز این باغ در فضای مجازی شهرت بسیاری پیدا کرده به طوری که صفحه اینستاگرام «Aptekarsky Ogorod» در میان باغ‌های گیاه‌شناسی جهان بسیار محبوب شده است. از طرفی این باغ توسط رستوران‌ها و کافه‌های معروف شهر احاطه شده است که می‌توانید بعد از بازدید از این باغ در این کافه‌ها و رستوران‌ها کیک، سالادهای سنتی مسکو و انواع غذاهای سنتی روسیه را میل کنید. در رابطه با هر سوالی که برای شما پیش بیاید استادها و کلاس‌های گیاه‌شناسی در این باغ مشغول فعالیت می‌باشند.

جاذبه های اطراف باغ گیاه شناسی آپتکارسکی مسکو

پس از بازدید از باغ گیاه‌شناسی آپتکارسکی توصیه می‌کنیم از دیگر جاذبه‌های مسکو حتما بازدید کنید. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر میدان سرخ است که شهرت بسیاری در بین گردشگران پیدا کرده است که حتما در لیست بازدید‌های خود آن را قرار دهید. کاخ‌های کرملین هم از دیگر جاذبه‌های این پایتخت زیبا به حساب می‌آید. کلیسای جامع باسیل هم به تازگی جزو یکی از سمبل‌های شهر مسکو قلمداد می‌شود که به افتخار پیروزی روسیه بر تاتار‌ها در قرن 16 ساخته شده است. مترو مسکو تقریبا همه‌ی نقاط شهر را پوشش می‌دهد بنابراین سعی کنید برای بازدید از نقاط مختلف شهر به منظور کاهش هزینه‌ها برای رفت و آمد از مترو استفاده کنید. حتی معماری زیبای داخل ایستگاه‌های مترو می‌تواند توجه شما را جلب کند.

سوغات مسکو

در هر سفر خارجی یکی از جذاب‌ترین لحظات، لحظه خرید سوغات آن شهر می‌باشد که به منظور
خرید سوغاتی می‌توانید به مراکز خریدهای پوشاک شهر سری بزنید و خرید خود را انجام دهید.
در صورتی که دوست دارید سوغات شما ویژه و خاص باشد و هر بار که به آن‌ها نگاه می‌کنید
مسکو را به یاد بیاوید، عروسک‌های ماتروشکا بهترین گزینه برای سوغاتی آوردن از این شهر می‌باشد.
همچنین سماور، زیورآلات سنتی، چینی (Gzhel) و جعبه‌های لاکی از دیگر سوغات مسکو
به حساب می‌آیند که می‌توانید قبل از ترک این شهر خرید خود را انجام دهید. همچنین افرادی که
به شیرینی و شکلات علاقه خاصی دارند این شهر یکی از شهرهای مهم در خصوص انواع شکلات به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up