شرایط اخذ اقامت کانادا

شرایط اخذ اقامت کانادا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

یک مقیم دائم برای آن که بتواند شهروند کانادا شود و درخواست تابعیت کانادایی بدهد باید شرایط خاص زیر را داشته باشد. در ادامه شرایط اخذ اقامت کانادا را برای شما توضیح دادیم؛ همراه ما باشید.

شرایط اخذ اقامت کانادا و ویزای شهروندی

  • سن متقاضی شهروندی یا اصطلاحا سیتیزنی کانادا نباید کم‌تر از ١٨ سال باشد و باید حداقل ٤ سال حضور فیزیکی خود در کانادا را به اثبات برساند.
  • والدین می‌توانند برای فرزندان یا فرزندخواندگان زیر 18 سال خود جهت کسب ویزای شهروندی اقدام کنند. فرزندان زیر 18 سال باید مقیم دائم کانادا باشند. ولی مانند والدین خود الزامی برای حضور فیزیکی حداقل ٤ ساله در کانادا ندارند.
  • متقاضی شهروندی علاوه بر شرایط فوق باید آزمون یا مصاحبه مخصوص اخذ ویزای شهروندی را نیز پشت سر بگذارد.
  • کودکان زیر ١٨ سال و بزرگسالان بالاى ٥٤ سال نیازى به شرکت در آزمون ندارند و از دادن امتحان معاف هستند.
  • در آزمون یا مصاحبه شهروندی سوالاتی در زمینه تاریخ، جغرافیا، حقوق و وظایف شهروندی، سیستم حکومتی کانادا و انتخابات سراسری در این کشور پرسیده می‌شود.
  • سوالات به زبان انگلیسی یا فرانسه است. طبیعتا آشنایی با یکی از این زبان‌ها در حدی که بتوان سوالات را متوجه شوید و به آن‌ها پاسخ دهید برای قبولی در آزمون لازم است.

چک لیست مهاجرت به کانادا

کسانی که در مسیر مهاجرت قدم برداشته‌اند درک می‌کنند که این پروسه شاید چندین سال از یک تصمیم یا به بیانی دیگر یک اتفاق یا یک دیدار و ملاقات شروع شده باشد. حالا یک دغدغه جدید اضافه شده است و آن فکر رفتن و مهاجرت می‌باشد. بعد از این تصمیم که همه ما روزی به دلیلی درگیرش بودیم وارد فرآیندی خواهیم شد که در پست‌های آتی به تفضیل بررسی می‌شود.

شرایط اخذ اقامت کانادا

انتخاب بهترین مسیر؛ پس از آشنایی با شرایط اخذ اقامت کانادا

پس از تصمیم رفتن و انتخاب کانادا قدم بعدی انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی است. در اینجا افراد از کمک و مشورت متخصصین و افراد با تجربه در این حوزه استفاده می‌کنند. مثلا با صرف هزینه از اطلاعات وکلا یا مشاورین به نتیجه‌گیری نهایی می‌رسند که شاید مطمئن‌تر و سریع‌تر باشد. عده‌ای نیز به تحقیق در سایت‌ها و فرم‌های مهاجرتی می‌پردازند و با صرف زمان به نتیجه مورد نظر می‌رسند. در نهایت صرف نظر از مسیر انتخابی برای مهاجرت، مستندسازی، جمع‌آوری و ترجمه و تکمیل مدارک، نیاز دارید یک مترجم خوب و دقیق و مورد اعتماد پیدا کنید و مدارک را آماده کنید. در صورت نیاز به اخذ گواهی اشتغال یا سابقه بیمه مراحل اداری آن را طی کنید و به دست مترجم بسپارید. در ادامه بر اساس روش انتخابی خود فرم‌های مورد نیاز را تکمیل و امضا کنید و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نکته حائز اهمیت در این مرحله اطمینان از به روز بودن فرم‌های مورد استفاده است که می‌بایست حتما کنترل شود. زیرا اداره مهاجرت معمولا فرم‌ها را به صورت دوره‌ای تغییر می‌دهد.

شرایط اخذ اقامت کانادا

بررسی هزینه‌های مهاجرت

بسته به روش انتخابی هزینه ثبت نام و بررسی پرونده متفاوت خواهد بود. به علاوه هزینه ترجمه و ارسال مدارک در چندین مرحله نیز می‌بایست به آن اضافه گردد.

  • هزینه امتحان‌های مورد نیاز مثلا آیلتس یا تافل
  • در صورت نیاز به آمادگی آزمون کلاس‌های آمادگی زبان
  • عکس گواهی سو پیشینه، گواهی تمکن، تعویض پاسپورت و…
  • هزینه مراحل بعدی پرونده از جمله به روزرسانی (در صورت نیاز)
  • هزینه آزمایش‌های مدیکال
  • هزینه فدرال و اقامت
  • بلیت، بیمه، اسکان اولیه

شرایط اخذ اقامت کانادا

نکته: درصورت استفاده از خدمات مهاجرتی هزینه‌های مربوط به آن نیز می‌بایست لحاظ شود.

کنترل تاریخ‌های مهم در هر مرحله با توجه به نوع پروسه تاریخ ارسال مدارک، تاریخ سابمیت و آماده کردن مدارک و تمهیدات مورد نیاز در این مرحله؛ به عنوان مثال مهلت 90 روزه استان کبک برای ارسال مدارک تکمیلی و یا مهلت 60 روزه فدرال برای ارسال مدارک پس از اخذ دعوتنامه و… در صورت گذشت این زمان پرونده شما هرچند با بالاترین امتیاز رد می‌شود و امکان اعتراض نخواهید داشت.


همچنین برای آشنایی بیشتر با شرایط دریافت ویزای کانادا از لینک های زیر استفاده کنید

ویزای توریستی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای استارت آپ کانادا


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up