مشهورترین شهرهای کوچک مینیاتوری در دنیا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

همه‌ی شهرها زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به ‌فرد خودشان را دارند؛ اما زندگی در شهر‌های پر جمعیت و بزرگ ممکن است بعد از مدتی کسل ‌کننده و ملال‌آور باشد. خیابان های شلوغ و پر سر و صدا، جاده های پر ازدحام که حتی در نیمه شب هم ترافیک سنگین در آن جریان دارد، کافه های شبانه و مراکز تفریحی که صدای زیاد موسیقی‌شان فرار از شلوغی را برای مردم سخت می کند. با این حال در دنیا هنوز هم شهرهای کوچک فراوانی وجود دارند که دارای ویژگی های متفاوتی هستند. آنها گردشگران را با مناظر شگفت انگیز، معماری خاص و شیوه زندگی مخصوص شان به خود جذب می کنند. این روستاها را می توان در نقاط مختلف دنیا پیدا کرد.

جمعیت مردم در این شهرهای مینیاتوری گاهی اوقات به هزار نفر هم نمی رسد که باعث می شود گردشگرانی که می خواهند در یک مکان دنج و ساکت به استراحت بپردازند، به این شهرها جذب شوند. گاهی بعضی شهر‌های کوچک جاذبه‌هایی دارند که بسیاری از مردم را از کلان شهر‌ها به سمت آن‌ها می‌کشاند. در ادامه داوین گشت شما را با تعدادی از این شهرهای مینیاتوری کوچک آشنا می کند.

شهرهای کوچک در سراسر دنیا

گورمه از شهرهای کوچک ترکیه

مناظری طلایی رنگ با ظاهری شبیه به سطح کره‌ی ماه، پس ‌زمینه‌ شهر ساده‌ گورمه در ترکیه‌ است که هنوز در حال رشد و توسعه از راه سنت کشاورزی خود است. این شهر به ‌دلیل شکل‌گیری صخره‌هایی شبیه به «دودکش‌های افسانه‌ای» شهرت دارد. برخی از این صخره‌ها به‌ منظور ساخت خانه یا کلیسا حفاری شده است.

دینان

دینان در نزدیکی شهر معروف و زیبای سنت مالو (St. Malo) در منطقه‌ی بریتانی (Brittany) واقع شده است. این شهر، شهری افسانه‌ای است و برای تعطیلاتی کوتاه و عاشقانه بسیار مناسب است. غذای بومی و شاخص این شهر کرپ (Crêpe) است که شامل ۲ نوع شور و نمکی به ‌نام گالِت (Galettes) و شیرین است. مردم محلی آنجا معمولا کرپ را با آب سیب سرو می‌کنند. این منطقه به ‌دلیل کارامل‌هایش هم شهرت دارد. از تمام این شهر، می‌توان با پای پیاده دیدن کرد و هر گوشه از آن زیبایی‌های پنهان و باور‌نکردنی‌ دارد.

کلمار یکی از شهرهای کوچک جهان

این شهر‌ که با عنوان “ونیز کوچک” نیز شناخته می شود، شهری قدیمی است که ساختمان های مهمی نظیر موزه‌ی Unterlinden را در بر می‌گیرد که آثار هنری بی‌نظیری را در خود جای داده ‌است.

بورانو

در بورانو، این شهر رنگارنگ واقع در ایتالیا، اگر ساکنان بخواهند خانه‌ی خود را رنگ کنند،‌ باید نامه‌ای برای دولت بفرستند. سپس مقامات دولتی در پاسخ به آن‌ها، فهرستی از رنگ‌های مجازی را که آن‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند برایشان می‌فرستند. هر گونه سر پیچی از این قوانین باعث می‌شود تا برای استفاده از رنگی اشتباه، پشت میله‌های زندان بروند.

هالستات از شهرهای کوچک اتریش

درست در قلب اتریش، در میان دریاچه هالستات و کوه‌های داچتین (Dachstein) دهکده‌ای زیبا قرار دارد. هالستات یکی از قدیمی‌ترین دهکده‌های اتریش است و نامش در بین زیباترین دهکده های جهان می‌درخشد. جالب است بدانید که اغلب عکس‌هایی که از مناظر بهشتی اتریش گرفته شده اند متعلق به این دهکده تاریخی هستند. موقع گشت زنی در این دهکده می‌توانید سری به کلیساهای قدیمی آن بزنید یا این که به سراغ دریاچه نمکی زیرزمینی هالستات بروید. نشستن در کنار دریاچه شفاف و روشن هالستات که در مقابل کوه‌های سر به فلک کشیده قرار دارد، به‌ تنهایی برای حبس کردن نفستان در سینه کافی است. به‌اندازه‌ای این منظره جذاب است که حتی با وجود این که می دانید دهکده هالستات واقعی است، اما تصور می‌کنید به سرزمین قصه‌ها سفر کرده‌اید و این دهکده همان بهشت وعده داده ‌شده است.

گموندن

شهر دیگری که می خواهیم به آن اشاره داشته باشیم، شهر گموندن است که بر روی یک دریاچه قرار گرفته و در میان کوه های زیبای این منطقه واقع می باشد. این شهر مکانی محبوب برای کسانی است که می خواهند آخر هفته خوبی را بگذرانند. در اصل شهر تفریحی اتریشی ها است. این شهر، دارای ویلاها و قلعه هایی مربوط به قرن نوزدهم می باشد که از جمله آنها می توان به قلعه اِشلوس اُرت اشاره کرد. کوهنوردان هم شهر گموندن را برای خود بهشتی غیر قابل وصف می دانند. اما برای کوهنوردی در کوه های این شهر باید حسابی تمرین کرده باشید و تجهیزات کافی را داشته باشید.

سینک ترا

سینک تِرا به معنی «پنج سرزمین» است. در این نقطه، پنج دهکده ماهیگیری متفاوت دست ‌به ‌دست هم داده‌اند و به همراه مسیر ساحلی خیره ‌کننده، دنباله‌های کوهستانی بی‌نظیر و معماری‌های کلاسیک زیبا، یک جاذبه بی‌همتا را به وجود آورده‌اند. سینک تِرا با داشتن سواحل ناهموار و منطقه شهری رمانتیک، احساس زندگی در ایتالیای واقعی را به گردشگران منتقل می‌کند. به همین خاطر هم هست که نامش در بین زیباترین دهکده های جهان قرار گرفته و افراد زیادی عاشق دیدنش هستند.

یانگشاو

شهر یانگشاو یکی از آن شهرهاست، جایی که همه می خواهند برای همیشه در آن بمانند. این شهر با کوه های بلند و چشم اندازهایی بی نظیر مکانی ایده آل به شمار می آید که در ماه های گرم سال مملو از گیاهان متنوع بوده و کاملا سرسبز به نظر می رسد. بسیاری از مردم، یانگشاو را برای مناظر افسانه ای و زیبایش تحسین می کنند. در این مکان و در میان صخره های بلند آهکی مسیرها و رودهای پر سرعت با آب های بسیار تمیز و شفاف جریان دارند. شهر زیبای یانگشاو در میان طرفداران فعالیت های بیرون از خانه بسیار محبوب است. همه ساله علاقمندان به صخره نوردی نیز به این مکان می آیند. گردشگران در اینجا فرصتی برای قدم زدن در مناظر زیبا و یا دوچرخه سواری را نیز دارند.

این شهر با چشم اندازهایی خارق العاده بر روی کناره های رود لی (Li) و در نزدیکی شهر گویلین (Guilin) قرار گرفته است و مساحتی حدود 1428 کیلومتر مربع دارد. نزدیک به 310 هزار نفر به طور مداوم در این شهر زندگی می کنند. بر اساس اطلاعات تاریخی، اولین روستای کوچکی که در نزدیکی مکان قرار گیری این شهر وجود داشته، حدود 2000 سال پیش ساخته شده است. با گذر زمان این روستا تبدیل به شهری بزرگ و پر رونق شده و مردمانش به کشاورزی و ماهیگیری مشغول هستند. امروزه، یانگشاو یک مرکز جهانی برای گردشگری است. مسافران از سراسر دنیا می آیند تا مناظر کوهستانی و افسانه ای این شهر را تحسین کنند.

شهری که همه میخواهند در آن بمانند

بسیاری از گردشگرانی که تنها یکبار برای مسافرت به این شهر آمده اند، تصمیم به ماندن در اینجا را گرفته اند. در شهر یانگشاو تعداد زیادی هتل کوچک و رستوران وجود دارد که توسط مهاجران اداره می شوند. همچنین در شهر یانگشاو گردشگران از فعالیت های زیادی لذت می برند، آنها درباره جاذبه های طبیعی و معماری می آموزند و حتی می توانند بر روی رودخانه لی سوار قایق های بامبویی شوند. این شهر دارای چندین مدرسه صخره نوردی نیز هست. حتی افراد تازه کار و مبتدی نیز می توانند با آموزش هایی که ارائه می شود در این نوع سرگرمی ها شرکت کنند.

شیراکاوا-گو

شیراکاوا-گو در ژاپن یکی از معدود شهرهای ژاپنی است که توانسته برای صدها سال جذابیت های تاریخی خودش را حفظ کند. در این شهر با مساحت 356 کیلومتر مربعی، حدود 1600 نفر زندگی می کنند. خصوصیت اصلی شیراکاوا-گو معماری منحصر به فردش است. حتی امروزه هم می توانید خانه های کوچک مردم محلی را در اینجا مشاهده کنید‌، چرا که ساختمان ها دقیقا به همان شکلی هستند که 200 سال پیش بوده اند.

پوزیتانو

دهکده های زیبای فراوانی در کشور ایتالیا یافت می شوند که دهکده بی نظیر و زیبای پوزیتانو نیز در بین آن ها است. جاذبه اصلی این شهر رنگارنگ کلیسای سانتا ماریا آسانتا است که عتیقه ای مقدس را که تمام دنیا آن را می شناسند در خود نگه می دارد و آن هم تندیس مدونای سیاه است. داستان ها و افسانه های زیادی با این تندیس مرتبط هستند. بر اساس یکی از آن ها، چند صد سال قبل دزدان دریایی که این شی با ارزش را دزدیده بودند، در راهشان با طوفانی خطرناک مواجه شدند. این دزدان دریایی صدایی اسرار آمیز شنیدند که به آنها دستور داد تا تندیس را به نزدیک ترین کلیسا ببرند و این گونه بود که این تندیس از پوزیتانو سر در آورد. زائران بسیاری به این مکان می آیند تا رو به تندیس شگفت انگیز مدونای سیاه تعظیم کنند.

آلبروبلو

آلبروبلو یک شهر کوچک یا دهکده ایتالیایی است که معماری خانه‌هایش در جهان همتا ندارد. این خانه‌های قرن چهاردهمی عجیب ‌و غریب با الهام از کندوی زنبور عسل ساخته ‌شده‌اند. ساختمان‌های محلی آلبروبلو از جنس سنگ آهک هستند و سقف آن‌ها مخروطی شکل است. با این طراحی خاص، در نگاه اول تصور می‌کنید که برف سنگینی در این منطقه باریده و پس از سفید پوش شدن خانه‌ها، یک نفر روی سقف آن ها نقش و نگار ایجاد کرده است. وقتی در این دهکده زیبا هستید، می‌توانید به موزه‌های کوچک آن سرک بکشید، خرید کنید، یا این که غذاهای محلی و خاص آلبروبلو را بچشید.

لیون ورث یکی از شهرهای کوچک

واقعا شبیه یکی از دهکده‌های زیبای دامنه‌ آلپ است، در سوییس. اما خب، این شهر زیبا در آمریکا قرار دارد. زیاد تعجب نکنید، نقشه‌ این شهر بر اساس روستاهای باواریایی طراحی شده‌ است. شهر در اصل با بناهایی چوبی در سال ۱۹۰۶ بنا شد. در سال ۱۹۶۲، کمیته‌ای محلی تصمیم گرفت که شهر را چنان که امروزه می‌بینیم، بنا کند و به این ترتیب، صنعت توریسم در این منطقه رواج پیدا کرد.

آلما

یکی از شهرهای کوچک کانادا که حتما باید در برنامه سفر خود قرار دهید آلما است. این شهر در خلیج فاندی قرار دارد و مکانی مناسب برای گشت و گذار در پارک ملی فاندی است. جالب است بدانید خلیج فاندی بالاترین و کم ترین جزر و مد را در جهان دارد. تفاوت بین این دو می تواند به بیش از 15 متر برسد! تماشای این جزر و مد یکی از تجربه هایی است که سخت می توان از خیر آن گذشت. پارک ملی فاندی مکانی مناسب برای پیاده روی و کاوش در نهرهای جنگلی، آبشارها و دریاچه ها است.

اگر خوش شانس باشید حتی ممکن است با یک سگ آبی یا گوزن هم روبرو شوید. آلما ممکن است کوچک باشد، اما یک بندر ماهیگیری شلوغ دارد. بخش عظیمی از خرچنگ هایی که در نیوبرانزویک دیده می شوند از آلما می آیند. رستوران های زیادی در شهر وجود دارند که خرچنگ تازه را با قیمت های بسیار ارزان ارائه می کنند. بهترین زمان برای بازدید از آلما در تابستان است که میانگین دمای آن در حدود 20 درجه سانتیگراد است و روزهای بارانی نادر است.

بادیک

یکی دیگر از شهرهای کوچک کانادا که جذابیت زیادی دارد بادیک است. این شهر نزدیک دریاچه براس دور قرار دارد. می توانید به دور از هیاهوی شهرهای بزرگ حیوانات غیر اهلی را در آن مشاهده کنید. یکی از دلایل دیدنی بودن این منطقه دیدن فرهنگ جزیره کیپ برتون است.

داوسون یکی از شهرهای کوچک

شهر داوسون، شهری شمالی در منطقه یوکان، یکی از جالب ترین شهرهای کوچک کانادا است. هنگامی که طلا در سال 1896 در یک نهر نزدیک این شهر پیدا شد، این شهر کوچک و دور افتاده به شهری پر رونق مبدل شد. هیجان روزهای اول کشف طلا هنوز هم در این شهر احساس می شود. چرا که ظاهر شهر چندان فرقی نکرده است. ساختمان های قدیمی و خیابان های خاکی هنوز به چشم می خورند. حال و هوای آن روزها را زنده نگه داشته اند. در این شهر می توانید از یک سایت ملی تاریخی بازدید کنید و به شنا در رودخانه یوکان بر بپردازید.

اوبود

اوبود واقع در ارتفاعات بالی، یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری اندونزی است. این شهرستان که با جنگل‌های بارانی و تراس‌های برنج احاطه شده دارای معابد و زیارتگاه‌های جذابی است. به علاوه مناظر اطراف اوبود از معروف‌ترین چشم‌اندازهای اندونزی هستند. اوبود با میزبانی از تعداد زیاد مهاجران، از معابد زیاد تا بازارهای هنری که به کالاهای دستباف معروف است، پیشنهادهای زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up