دریاچه زیبا گاردا ایتالیا را بشناسید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دریاچه گاردا بزرگترین دریاچه ایتالیا و یکی از اماکن مشهور برای گذراندن تعطیلات در شمال ایتالیا می باشد. این دریاچه ما بین ونیز و میلان قرار گرفته است. داخل این دریاچه چندین جزیره معروف وجود دارد که پنج جزیره آن از اصلی ترین جزایر محسوب می شوند. بزرگترین جزیره آن “ایزولا دل گاردا” در قسمت جنوبی دریاچه است که با نام “جزیره خرگوش ها” نیز معروف است. دریاچه زیبای گاردا در میان کوه‌های آلپ ایتالیا قرار گرفته و به وسیله یخچال‌های طبیعی ایجاد شده است. این دریاچه بزرگترین دریاچه ایتالیا بوده و با شهرهای محبوبی مانند ورونا، ونیز و میلان احاطه شده است.

معرفی

در امتداد سواحل رویایی این دریاچه، شهرهای کوچک و دهکده‌های تاریخی بسیاری قرار گرفته‌اند و با رستوران‌های دنج، مراکز اسپا، هتل‌ها و بناهای تاریخیشان به گردشگران تور ایتالیا خوش‌آمد می‌گویند. نیازی به گفتن نیست که طبیعت زیبای این جواهر آلپ و محیط اطرافش بی‌عیب و نقص هستند.

ساحل این دریاچه حدود ۱۵۰ کیلومتر کشیده شده و ۳ ناحیه و ۱۵ شهر کوچک را در بر گرفته است. این دریاچه مقصدی عالی برای همه سلیقه هاست و تمامی شهرهای اطرافش خصوصیت و فرهنگ خود را حفظ کرده اند.

این دریاچه جزیره‌های متعددی را در خود جای داده است. Isola del Garda بزرگترین این جزیره‌ها است و عمارت بی‌نظیر Villa Borghese Cavazza را در خود جای داده است. دریاچه گاردا بسیار بزرگ است و از شمال به جنوب به طرز چشمگیری ادامه یافته است.

این دریاچه و سرزمین های اطراف آن با ویلاهای زیبا و فضای آرام خود همواره در طول تاریخ مورد علاقه شاعران، نویسندگان و نیز گردشگران بوده است. با حرکت بیشتر به سوی رشته کوه آلپ، سواحل شمالی دریاچه دارای طبیعتی وحشی تر می شوند. این منطقه برای دهه ها در بین ماجراجویان و دوست داران هیجان مشهور بوده است و فرصت های فعالیت های ماجراجویی در این منطقه بی پایان است. از صخره نوردی و کوه نوردی گرفته تا گردش در میان جنگل ها و حتی شنا!

ریوا دل گاردا بزرگترین و مشهورترین شهر در قسمت شمالی دریاچه است و همچنین پایگاهی ایده آل برای اقامت و پیکنیک بین دریاچه و کوه است. همچنین به برخی مسیرهای شگفت انگیز دوچرخه سواری کوهستانی با طول و دشواری های مختلف نزدیک است. همچنین انجام برخی ورزش های آبی محبوب نیز در این منطقه امکان پذیر است.

ویژگی و امکانات دریاچه گاردا ایتالیا

این منطقه تبدیل به منطقه‌ای تفریحی شده است که انواع فعالیت‌های آبی، پیاده‌روی، دوچرخه‌ سواری در کوهستان، اسب‌ سواری، اسکی و… را در خود جای داده است.
آب و هوایی معتدل و فوق العاده پاک، پوشش گیاهی خاص و انبوه، دریایی شفاف، زلال با شن های طلایی رنگ، وجود صندلی های راحتی و مخصوص آفتاب گیری، چتر های سایه بان و تورهای مخصوص بازی های والیبال و بدمینتون از دیگر امکانات دریاچه گاردا ایتالیا به شمار می رود.

این دریاچه با آب های زلال و آبی مقصدی منحصر به فرد است. جایی که گردشگران و مهمانان می توانند غرق در آرامش، تفریح، ورزش و هیجان کشف یک مکان جدید شوند. از طرفی وجود چشمه های گوگرد در این شهر هم طرفداران زیادی دارد که این طور که گفته می شود بیماری های زیادی را درمان می کنند. سواحل کنار این دریاچه جایی عالی برای دوچرخه سواری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up