اسکای ترکس نشان 5 ستاره را به فرودگاه داوینچی اعطا کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

موفقیت فرودگاه بین‌المللی داوینچی رم منجر به کسب عنوان بهترین عملکرد در میان سایر فرودگاه های کشور های اروپایی در راستای مقابله با ویروس کرونا شد. در اوایل سال 2020 کشور ایتالیا در وضعیت به شدت نامطلوب و قرمزی از شیوع ویروس کرونا قرار داشت. در حالت به شدت بحرانی قرار گرفته بود. کلیه کشور ها در قرنطینه قرار گرفتند. ایتالیا هم مرزهایش را بر روی همگان بست. همچنین شهروندان ایتالیایی حق سفر کردن و حتی خروج از خانه را نداشتند. فرودگاه فیومیچینوی رم که با نام فرودگاه بین‌المللی داوینچی نیز شناخته می‌شود، موفق شده است تا اولین نشان «پنج ستاره برای مقابله با کووید ۱۹» در جهان را از «اسکای ترکس» (Skytrax) دریافت کند. اسکای ترکس یک سازمان بین‌المللی صنایع فرودگاهی است. شرایط فرودگاه‌ها را ارزیابی می‌کند و به آن‌ها رتبه می‌دهد.

در طی گزارشی اسکای ترکس اعلام داشته است که رتبه بندی های صورت گرفته بر اساس ترکیبی از بررسی‌های بازدهی رویه معمول فرودگاه، تجزیه و تحلیل مشاهدات بصری و تست‌های نمونه ‌برداری ATP بوده است. تست ATP یا «آدنوزین تری فسفات»، آزمایشی است که در طی آن میکروارگانسیم‌های زنده در حال رشد به سرعت از طریق ردیابی آدنوزین تری فسفات شناسایی می‌شوند.

اقدامات فرودگاه داوینچی رم در مقابله با کرونا

مصادف با یکم سپتامبر (11 شهریور) فرودگاه داوینچی رم، محوطه ای را به مسافت 7000 فوت مربع را در جهت انجام آزمایش ها و تست های ویروس کووید-19 در نظر گرفته است. این عمل با مدیریت و مشارکت سازمان صلیب سرخ ایتالیا صورت می گیرد. در ادامه اسکای ترکس در راستای کسب نشان پنج ستاره این فرودگاه اظهار داشت:
فرودگاه داوینچی رم به دلیل دارا بودن تابلوها و علائم خوانا به چندین زبان مختلف، قوانین سختگیرانه در خصوص داشتن ماسک، کارمندان حاضر با رعایت تمام اصول بهداشتی و تلفیق کلیه پروازهای ورودی و خروجی به یک ترمینال برای ردیابی آسان‌تر نشان پنج ستاره را کسب نموده است.

تاکنون نشان 3 ستاره مقابله با کووید-19 از سوی اسکای ترکس به فرودگاه های همچون؛
«مالاگا کاستا دل سول» (AGP) در اسپانیا، «فرودگاه نیس کوت دازور» (NCE) در فرانسه و
«هیترو لندن» (LHR) در انگلستان اعطا شده است. بر اساس سیستم رتبه‌ بندی در اسکای ترکس،
کسب نشان پنج ستاره بیان کننده
«استانداردهای بسیار بالای روش‌های تمیز کاری و نگهداری فرودگاه»
است. این در حالیست که
کسب نشان های چهار ستاره، سطح «خوب» و سه ستاره سطح «متوسط»
فرودگاه ها را
نشان می‌دهند. پایین ترین رتبه موجود در این سیستم نشان 2 ستاره است که به معنای
اعمال
تغییراتی در پروتکل‌های فرودگاه برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ است و می بایست بر روی آن‌ها بیشتر کار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up